Groep 2

De Verdiepingsklas Schooljaar 2017-2018


27-09-2017

We gaan weer van start!

Boaz en Thijs

Hoi ik ben Boaz en ik zit in groep 8. Ik zit op Obs de Zeemeeuw in Breskens.

Ik zit voor de derde keer in de plusklas.

Het is leuk.

We hebben kennis gemaakt met de andere kinderen. Dit jaar mag ik een ander onderwerp kiezen. Ik had vorig jaar sterrenkunde genomen en daar ben ik mee klaar. Dit jaar kies ik voor: Een kijkje in de dierenwereld.

 

 

 

 

Meike

 

 

 

Ik ben Meike en ik zit in groep 6 van de Berenburcht. En ben voor het eerst in de verdiepingslas.

Het is ook heel leuk want je maakt ook werkstukken en je werkt ook in leuke schriften en je leert nieuwe kinderen kennen. Ik heb Italiaans gekozen.

 

 

 

 

 

Hallo ik ben Thijs, ik zit voor de derde keer in de verdiepingsklas.

Ik zit in groep 8 van OBS de Zeemeeuw in Breskens en ik heb kennis gemaakt met andere kinderen.

Vorig jaar heb ik Frans gekozen als opdracht en dit jaar doe ik iets anders en dat is techniek. Ik maak robots. En met Frans ben ik nog niet klaar, ik heb toets 2 gemaakt en na een toets mag je een tussenopdracht doen. Dit mag alleen bij een taal.


 

11-10-2017

Voor de pauze

 

Astrid en Storm aan het denkspel Genius.

 

Elina, Meike, Karlijn en Maxim doen het spel Kwink.

Roos, Syenne, Dirkje en Gloria zijn Steengoed!

 

Na de pauze

 

Maxim heeft gekozen voor Blik op bouwen, Senne heeft voor Frans gekozen en Meike voor Italiaans.

Thijs zet een robot in elkaar.

Elina werkt aan Spaans, Astrid en Dirkje hebben allebei gekozen voor Biologie.

 

 

Kijkje in de dierenwereld voor  Karlijn en Joelle.

Groene energie “Waterkracht”
Roos en Syenne.

Ook Leandro, Beau en Boaz hebben gekozen voor Kijkje in de dierenwereld.

 


01-11-2017

Hallo ik ben Dirkje.

Ik zit op school Obs de Zeemeeuw. Ik ben aan het werken aan biologie samen met Astrid, want ik wil veel te weten komen over het menselijk lichaam en natuur.

Tot de volgende keer.

 

Ik ben Roos.

Ik kom van de school obs de zeemeeuw en ik woon in Breskens. Mijn onderwerp is watertechniek, ik vind dit een leuk onderwerp en ik ben blij dat ik watertechniek heb gekozen. Ik ben iets in elkaar aan het zetten. Ik zet het samen met Syenne in elkaar. Het is leuk om met Syenne te werken. Het is heel gezellig. Ik vind het best moeilijk om iets in elkaar te zetten. maar het is ook heel leuk.

 

Ik ben Gloria en heb het onderwerp Frans gekozen. Dit is mijn tweede jaar in de verdiepingsklas. Ik had het onderwerp Frans toen gekozen, omdat mijn moeder heel goed Frans kan en ik kon er ook al wat van. We gingen ook wel vaak toen naar Frankrijk op vakantie. Het leek me leuk om dan ook Frans te kunnen praten.

 

Hoi ik ben Syenne ik zit op de school genaamd Obs de Zeemeeuw. Ik ben bezig met een werkstuk over Roofdieren en ik doe aan techniek waterenergie. Ik doe het samen met Roos. Ik ben iets in elkaar aan het zetten en ik vind de plusklas superleuk tot de volgende keer doei.

 

We maken een Mindmap. Dit is een creatieve en logische manier van het maken van aantekeningen. Je ideeën zet je letterlijk op papier. Sommige kinderen gebruiken hiervoor ook de computer, om de informatie zo compleet mogelijk te maken.

 

 

 

 

 

 

Maxim werkt aan zijn PowerPoint over ijsberen.

Dirkje en Astrid met de PowerPoint aan de slag.

Joelle, Karlijn en Maxim zijn bezig met het werkstuk.

 

 


22-11-2017

 

Beau

 

 

Ik werk in Een kijkje in de dierenwereld, omdat ik sterrenkunde uit had.

Dus toen koos ik voor kijkje in de dierenwereld, omdat ik dacht dat ik het leuk zou vinden, en dat is zo. Ik vind dieren interessant in hun leefomgeving.

Ik wil kijkje in de dierenwereld voor dat ik naar het middelbaar ga uit hebben.

Door: Beau

 

Senne doet Frans en Meike Italiaans.

 

 

Hallo ik ben Senne (9) en ik zit in de verdiepingsklas.

Als onderwerp doe ik Frans. Ik heb daar voor gekozen, omdat ik het wel graag zou willen leren en we gaan ook ieder jaar naar Frankrijk op vakantie.

 

 

Boaz en Leandro werken in Kijkje in de dierenwereld.

 

Ik heb als onderwerp gekozen Een kijkje in de dierenwereld, omdat ik dieren leuk vind.

En sommige dieren zijn spectaculair en heel snel, zoals de Cheeta, of heel sterk, zoals de beer.

Door Leandro.

 

 

Hallo ik ben Joëlle (9) en ik zit in de verdiepingsklas (+klas).

Het onderwerp van mijn boekje is: Een kijkje in de dierenwereld. Waarom heb ik dit onderwerp een kijkje in de dierenwereld gekozen? Ik hou van van dieren en ik wil er graag nog wat meer over weten.

Storm en Gloria maken een presentatie.

Syenne en Roos zijn bezig met hun presentatie.

Elina maakt de brug van spaghetti uit de Pittige Plustorens.

 

 


 

06-12-2017

Vandaag zijn we gestart met het voorbereiden van de proefjes! Voorbereiden houdt in dat we in tweetallen:

… een proef uitkiezen

… kijken wat we voor deze proef allemaal nodig hebben

…afspreken wie wat mee neemt van thuis (heeft niemand het, dan zorgt de juf voor dat onderdeel/ ingrediënt)

… ons afvragen of de proef veilig uit te voeren is

…nadenken over de vraag wat er zal gaan gebeuren en waarom wij dat denken.  Dit antwoord schrijven we alvast op een bijbehorend werkblad, zodat we kunnen controleren of ons vermoeden inderdaad klopt.

∗∗∗

Stukje voor de website door Thijs over het voorbereiden van het proefje.

Hallo ik ben Thijs en ik werk samen met Syenne en ik doe het proefje een camera maken. Wat we er mee kunnen doen weten we nu nog niet, maar we denken dat je er wel mee kan inzoomen door eraan te draaien. Maar we weten het pas als we hem hebben gemaakt.

∗∗∗

Ik ben Astrid

En we hebben vandaag de voorbereiding op de proefjes gedaan.

Ik heb gekozen voor het proefje tussen papier blazen. Je moet tussen twee papiertjes door blazen. Ik denk dat de papiertjes uit elkaar gaan. Ik weet het nog niet zeker want we hebben het nog niet gedaan. Pas dan weet ik het zeker.

 ∗∗∗

We gaan een proefje doen en das wel leuk. Wij gaan de azijnmunt doen.        

We hebben net de voorbereiding gedaan en we moesten een proefje opzoeken en wij kozen voor de azijnmunt. Het proefje de azijnmunt is een proefje waarbij je gaat uitproberen wat er gebeurt als je een munt een week in een bakje met azijn legt. Ik denk dat de munt schoner wordt door de azijn.

boaz             

∗∗∗

Proefjes voorbereiden: Meike en Elina, Storm en Astrid.

 

Proefje voorbereiden door storm

Wij hebben vandaag de proefjes voorbereid. Ik en Astrid hebben het proefje tussen papier blazen gekozen. We moesten de vraag beantwoorden wat denk je dat er gaat gebeuren. En wij dachten dat de blaadjes van elkaar af zouden gaan. En de volgende keer gaan we de proefjes proberen uit te voeren. Daarvoor moeten we kijken wat we nodig hebben en moeten we verdelen wie wat mee neemt. Dit keer hadden we alleen 2 vellen papier nodig dus moesten we dat niet doen.

 

 

 

 

 

Dit keer het voorbereiden van de presentaties door de ogen van de makers.

 

 


 

10-01-2018

 

 

Vandaag zijn we gestart met het uitvoeren van

de eigen gekozen proeven.

 

Storm en Astrid: Tussen blaadjes   blazen.

Joelle en Beau: Bliksem.

Schokkende citroen

Op 10 januari hebben we de proefjes. Ik had het gedaan met Leandro. Je moest naar de website Proefjes.nl en daar moest je een proefje uit kiezen.

Wij hebben gekozen voor Schokkende citroen. En we hadden een munt, theedoek, een spijker, een aardappelschilmesje en niet te vergeten een citroen!!!

De spijker en de munt proefden heel erg zuur.  Maxim

Leandro en Maxim: Schokkende citroen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Karlijn en Roos: Bekertjestelefoon.

 

Bekertjestelefoon

10 januari hebben we proefjes gedaan. Ik heb het gedaan met Roos. Je moest naar een website, proefjes.nl, en daar moest je een proefje uitzoeken. Wij hebben gekozen voor de bekertjestelefoon. We hadden een aantal dingen nodig: een stuk touw van drie meter, schaar, 2 halve lucifers ,2 plastic bekertjes en een vriend. We mochten het voor de klas doen. Zo maak je het: STAP 1 Maak een gaatje in de onderkant van allebei de bekertjes. STAP 2 steek een uiteinde van het touw van onderaf door het gaatje doe hetzelfde aan de andere kant. STAP 3 bindt een halve lucifer aan het uiteinde van het touw doe dat aan allebei de kanten. STAP 4 neem allebei een bekertje en ga een eindje uit elkaar staan. En je bekertjestelefoon is klaar. Roos en ik dachten dat het niet ging lukken maar het lukte wel.                                                      KARLIJN

 

Dirkje en Boaz: Azijnmunt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook zijn we vandaag gestart met Filosofie!

De kinderen in gesprek o.l.v. juf Judith.

 

De filosofiejuf

Kun je zeilen zonder wind?

Helpt straf?

Kun je op school vrij zijn?

Gaat denken beter als je samen bent?

 

 

Mijn naam is Judith Schiks. Geboren en getogen in Den Haag. Filosofie gestudeerd in Leiden. Een ouderwetse doctoranda. Sinds 2 jaar woon ik in Aardenburg. Een verademing. Hier in Zeeuws Vlaanderen hervond ik de stilte van vroeger. En – zeker zo belangrijk – de bijna vanzelfsprekende aandacht voor elkaar.

Totdat ik naar Aardenburg verhuisde werkte in aan de Universiteit van Tilburg. Ik organiseerde (o.a.) gespreksgroepen, lunchprogramma’s, culturele salons, lezingen, debatten en de jaarlijkse Dag van de Filosofie. Altijd in samenwerking met studenten, zij waren het die het werk aan de universiteit waardevol maakten.

Nu mag ik wekelijks met veel jongere mensen aan de slag. Opnieuw samen denken. Vragen stellen. Vragen waarop het antwoord niet middels Google te vinden is. Samen zoeken naar een (voorlopig) antwoord. Luisteren naar elkaar. Woorden zoeken voor wat je wilt zeggen.

Samen na te denken over vragen waarop we een antwoord wilt hebben. Vragen over onderwerpen die belangrijk, betekenisvol en zinvol voor ons zijn. Vragen die hun oorsprong vinden in verwondering over iets. Zoekend naar antwoorden krijgen we inzicht in onze wereld. Leren we anders kijken naar de wereld om ons heen.

Filosofie

Filosofie

 

Filosofie

Vandaag in de plusklas kwam er filosofie. De juffrouw heet Judith. Ze had kaartjes mee en iedereen mocht 1 kaartje kiezen. Bij ons was de eerste vraag: wat is je oudste herinnering? Iedereen mocht erop antwoord geven, daarna deden we nog een vraag. Die vraag was: Zijn er domme baby’s? Maar uiteindelijk was het antwoord nee want baby’s moeten gewoon nog alles leren en toen moesten we weer wisselen.

Meike


24-01-2018

Vandaag gestart met twee presentaties.

Maxim en Leandro presenteren hun werkstuk over IJSBEREN!

Elina en Thijs presenteren hun werkstuk over DE ZWARTE PANTER!

 

Het proefje van Senne en Gloria.

 

 

 

Ik ben Gloria, en ik doe op de plusklas als onderwerp Frans. Ik doe mijn spreekbeurt samen met Storm en we doen het over Netflix. We hebben Netflix als onderwerp gekozen omdat we allebei graag Netflix kijken. We zijn ook al 2 lessen bezig met filosofie, we praten dan met een filosoof over allerlei vragen waar we het antwoord niet op zouden weten.

 

 

Het proefje van Meike en Elina.

 

 

Meike en ik hebben het proefje kleuren van de regenboog. We hadden nodig: zonlicht, een teiltje, water, wit papier en een spiegel. De stappen waren: pak een teiltje, kauw op een stukje kauwgom, plak de kauwgom in het teiltje, zet de spiegel schuin in het water tegen de kauwgom aan, vul het teiltje met water en laat de zon op het spiegeltje schijnen en er zal dan een regenboog verschijnen.

Helaas is dat niet gebeurt omdat er geen zon scheen. Maar toen hadden we iets anders geprobeerd we hadden een zaklamp gebruikt maar dat werkte ook niet. We doen deze proef nog eens op een zonnige dag!

Veel groetjes Elina en Meike.

 

 

Hoi ik ben Roos en ik vind filosofie heel leuk. Ik vind het vooral leuk om over een onderwerp te praten en uiteindelijk een antwoord met elkaar te vinden. Ik hoop dat ik filosofie vaker kan doen en ik vind Judith een hele lieve juf.

Filosofie

 

 

 

Hoi ik ben Syenne en dit stukje gaat over filosofie. De laatste keer dat ik filosofie heb gehad mochten we zelf een vraag verzinnen, een vraag die je niet zomaar op Wikipedia kan vinden en een vraag die je gewoon in de klas vraagt. De juf die ons filosofie geeft heet Judith. Ik vind het heel leuk om te doen.

Doei en misschien tot de volgen de keer.

Juf Judith en Storm.

 

 

 

Hoi, ik ben Dirkje. Er is een filosoof bij ons.

We denken samen over vragen na die je niet zomaar stelt.

Het is heel leuk om te overleggen met elkaar en na te denken over lastige vragen. De filosoof heet Judith en in het groepje zitten Roos, Syenne, Gloria, Boaz en Maxim.

Doei en misschien tot de volgende keer.

 


07-02-2018

Vandaag zijn we begonnen met twee presentaties.

Beau en Boaz tijdens hun presentatie over Tony Hawk en skateboarden.

 

Mijn presentatie

Ik ben Storm en ik heb mijn presentatie gedaan over Netflix. En dat heb ik gedaan met Gloria. Ik vond het superleuk om een presentatie te maken over Netflix. Ik heb het gehad over de geschiedenis, mijn favorieten, streaming apparaten, Gloria’s favorieten en over de concurrenten van Netflix.

 

Ik heb vandaag, samen met Syenne, een proefje gedaan door een camera te maken. Met die camera kun je in en uitzoomen en het was niet zo moeilijk te maken.

Het resultaat, door iedereen uitgeprobeerd, en …het werkt!

Ik ben ook naar filosofie geweest en daar ga je nadenken over moeilijke vragen en kijk je of je een antwoord kunt krijgen en dan bespreek je dat antwoord en kijk je of je denkt dat het klopt.

We hebben het gehad over: wat is er na de dood?

Ik wist dat niet echt maar ook niemand weet dat en het heeft ook met je geloof te maken. Ik geloof half dat je na de dood ergens naar toe gaat en half dat er helemaal niks is.

Thijs

Filosofie

Ik ben vandaag naar de filosofie geweest. Ik zit in een

groepje met Storm, Elina, Thijs en Meike.

                            We hebben het over de vraag gehad: Kunnen dieren dromen? Het was niet zo heel moeilijk, want dit is een wetenschappelijke vraag.

Dat betekent dat je het op kan zoeken. Dan is het dus geen filosofische vraag.

Storm had wel een filosofische vraag.

Dat was de vraag: Waar word je blij van? Storm wordt blij van andere mensen die blij zijn en ik word van alles blij.

                       Astrid

 


28-02-2018

 

Onze presentatie

Wij zijn Meike en Senne en we hebben onze prestatie gedaan over katachtigen. We hebben zelf ook een stukje verteld over onze eigen katten. Lotje de kat van Meike en Rocky de kat van Senne. De juf vond het best wel goed voor de eerste keer. Ons cijfer was uiteindelijk een 8,5 we waren er best wel blij mee. Ze zei dat die niet kort was maar ook niet lang maar het mag iets langer. Onze spreekbeurt hebben we gedaan op 28/02/2018. En klasgenoten vonden het ook een leuke spreekbeurt zeggen ze. En we vonden het ook heel leuk om te doen. En vonden het zelf ook goed gaan. De juf en wij zelf vonden de PowerPoint ook mooi. Je hoeft het niet uit je hoofd te leren en je mag altijd oefenen maar het is te moeilijk om hem uit je hoofd te leren omdat je maar 1 keer in de 2 weken in de verdiepingsklas bent. Korte aandachtspunten op de dia zetten is heel handig. Meike en Senne       

 

 

 

 

 

 

 

3D PRINTER

Vandaag hebben we met de 3d printer gewerkt. Dit zag er indrukwekkend uit, hoe de 3d printer te werk ging.  Hij ging van laag naar laag daarom vond ik het zo indrukwekkend. Leandro

 

Het kunststof wordt verhit.

De sleutelhanger.

  

  

3D PRINTER

Vandaag hebben we met de 3d printer gewerkt. We mochten kiezen tussen een sterrenvaas, een sleutelhanger of een beker. We hebben gekozen voor een sleutelhanger. We hadden verwacht dat het lang zou duren maar dat viel wel mee. Uiteindelijk duurde het maar 45 minuten. De juf heeft eerst de plaat ingesmeerd met een soort plaksel. Toen moesten we instellen wat we wilden maken. Het draad zat er al in. Het draad was gemaakt van een soort kunststof. Toen ging het beginnen. Maar eerst moest hij warm worden . Het was wel 214 graden. 45 Minuten later was hij klaar. Er stond op X Y Z . Dat is het merk van de 3d printer . Het sleutelhangertje was rood met wit erbij.  Karlijn

 


11-04-2018

(11-4-2018)                       Werkstuk: Roofdieren

Hoi ik ben Syenne en ik heb vandaag mijn presentatie gedaan samen met Roos. Onze presentatie was lang genoeg en was heel erg leuk! Het filmpje deed het in het begin even niet, maar tenslotte is het toch gelukt.Verder is alles heel goed gegaan. De kinderen vonden het mooi.

Groetjes Syenne

De presentatie van Roos en Syenne gaat van start!

Hoi ik ben Roos en ik heb vandaag nog een werkstuk gehad. Dat was heel leuk om te doen.  

Wat is je cijfer?

Mijn cijfer, tja die weet ik helaas nog niet. Ik hoop dat ik hem straks krijg.

Wat is je onderwerp?

Mijn onderwerp was roofdieren.

Vonden de kinderen het interessant?

Ik denk dat ze het wel interessant vonden.

 

WERKSTUK Spanje

Vandaag hadden Joëlle en ik onze presentatie over Spanje. Het kwam onverwachts. Onze presentatie stond eigenlijk op 28 februari 2018. Maar toen was Joëlle ziek, dus werd het verplaatst naar 30 mei. Joëlle wou hem vandaag ( 11 april 2018) doen. Dus hebben we hem vandaag gedaan. Het ging heel goed.  We praatten een beetje te snel, en hij was een beetje kort. Maar verder ging het wel goed.

 Groetjes Karlijn

Joëlle en Karlijn geven een presentatie over Spanje.

                            Werkstuk: Spanje

Hoi ik ben Joëlle.

Karlijn en ik hebben vandaag onze presentatie gedaan over Spanje.

Ons werkstuk was best wel kort maar wel leerzaam. We hadden hem eigenlijk op 28 februari.

Maar ik was ziek en daardoor hebben wij hem vandaag gemaakt.

De kinderen vonden het onderwerp erg leuk!

Dit was mijn stukje,

Groetjes Joëlle

 

Astrid en Dirkje druk bezig met de Parels vol wijsheid!

Het werkstuk van Beau over Clash Royal, met de Egyptische kaarten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En aan het eind van de ochtend…filosofie.

 


16-05-2018

 

Karlijn, Meike, Senne en Dirkje met het Kwinkspel

 

 

“Ik ben steengoed”, door Astrid, Leandro, Joëlle, Roos en Syenne 

 

 

 

 

Ik ben Astrid. Ik doe een werkstuk over tekenen samen met Dirkje. Hij is nog niet helemaal af. Het is wel leuk om er samen aan te werken en je leert ook wat van elkaar.

Wisten jullie dat ze vroeger met een soort verf op rotsen tekenden? En na de rotsen gebruikten ze houtskool om te tekenen. Dirkje en ik hebben samen de dingen opgezocht die we nog niet wisten. De volgende Verdiepingsklas hebben wij onze presentatie.

Tot de volgende keer, Astrid.

 

Druk met het werkstuk….en tussendoor even een foto!

Hoi ik ben Leandro, en ik zit in de verdiepingsklas. Ik heb veel aan de verdiepingsklas, want als ik een spreekbeurt moet doen kan ik dat helemaal zelf. Door de verdiepingsklas kom ik nog steeds meer te weten. En ik kan mijn hele PowerPoint in elkaar knutselen en mijn hoofdstukken zelf bedenken. Mijn spreekbeurt in de verdiepingsklas heb ik met Maxim gedaan en we hadden een 8,5. Leandro

 

Leandro, Senne en Astrid maken een stukje voor op de website

Bonjour, je m’ appelle Senne. Je suis Hollandaise.

Je viens de Breskens.

Mon frere s’ appelle Mecx, ma soeur s’ appelle Livia. Mon p’ere s’ appelle Sebastiaan et ma m’ere s’ appelle Elvira.

J’ai deux animaux de compagnie, un chien et un chat. Ils sont appelés Lola et Rocky.

Ik zit in de Verdiepingsklas. En mijn onderwerp is Frans dat hadden jullie waarschijnlijk al door. Ik heb nu een beetje geleerd hoe ik mezelf moet voorstellen. Ik heb ook verschillende tekens en klanken geleerd.

Au Revoir

Senne.

 

Syenne en Dirkje 

 

Karlijn en Meike met een denkspel

 

 

 

 

 

 


30-05-2018

Vandaag zijn we begonnen met de presentatie van Astrid en Dirkje.

Hoi, wij zijn Dirkje en Astrid en wij hebben vandaag onze presentatie over tekenen gedaan. Het is goed gelukt, maar hij duurde wel een beetje kort. We hebben tips gekregen over hoe we onze presentatie iets langer konden maken. We hebben er lang aan gewerkt en het heel gezellig gehad.

En vervolgens, het uitstapje naar het Zwin College voor de gastles over Klassieke Talen….

 

Uitstapje naar het zwin

Vandaag gingen we naar het zwin voor 1 uur. We zijn ernaartoe gelopen. We hadden een les geschiedenis over de Romeinen en Grieken. We hadden toen ook nog een werkblad gekregen met de Griekse letters en moesten we een Grieks woord ontcijferen naar het Nederlands. Elina

 

 

 

Op naar het Zwin College

Woensdag 30/05/18/ zijn we met de Verdiepingsklas naar het Zwin College geweest. We gingen een beetje Grieks leren en we leerden over Griekse bouwstijlen zoals Dorisch, Ionisch en Corinthisch, dat waren bouwstijlen voor bijvoorbeeld tempels. We kregen les van Mevrouw van Hee. Ik vond het vooral heel leuk om het alfabet in het Grieks te schrijven. En zo ontdekte je ook dat sommige letters niet in het alfabet zaten. Ik vond het heel leuk om er eens heen te gaan. Meike

Uitstapje Zwincollege

Vandaag zijn we met de Verdiepingsklas naar het Zwincollege in Oostburg geweest. We zijn om 20 voor 10 vertrokken. We zijn lopend gegaan. Toen we in de klas zaten vertelde de juffrouw dat het over Grieks en Latijn gaat. Er zijn 3 verschillende soorten stijlen voor tempels 1. Dorisch 2. Ironisch 3. Corinthisch. Toen we dat geleerd hadden ging ze ons de Griekse taal leren. Ik wist alleen de letter D. We kregen een blad met het Griekse alfabet erop. Toen moesten we het in hoofdletters en kleine letters overschrijven. Als je klaar was mocht je je eigen naam proberen te schrijven in het Grieks.

Groetjes van Karlijn van Waes

 

Vandaag zijn we met de Verdiepingsklas naar het Zwin College gegaan. We hebben de Griekse taal een beetje geleerd en het alfabet. Ook hebben we de verschillende bouwstijlen geleerd, dat waren er 3: Dorisch, Ionisch en Corinthisch en je moest je naam proberen te maken. Hier in Nederland hebben wij nog steeds van zulke bouwwerken. Het was heel leuk en ik heb heel veel geleerd.

Van Maxim

 

 

 

Verslag Zwin college

Door Roos

Op 30-05-2018 zijn wij met de plusklas op uitstap geweest naar het Zwin college. Bij het Zwin college hebben we van alles geleerd, we hebben het over het Grieks en Latijn gehad. Bij het Grieks hadden we het over tempels en de taal. Bij de tempels hadden we het over de bouwkunst van de tempels en soorten. Er waren 3 soorten: Dorisch, Ionisch en Corinthisch. Bij de taal hebben we het alfabet gehad, het alfabet is heel anders dat wij hebben. Het alfabet staat op een andere volgorde en je schrijft ze anders. Sommige letters leken nog op het alfabet dat wij hebben maar sommige totaal niet. Dit was mijn verslag over het Zwin College. 

 

 

 

 


13-06-2018

Demonstratie 3D-Printer!

 

De 3D Printer in volle gang!

 

 

Joelle, Astrid, Meike en Senne bekijken het startproces. (Even onderbreken voor de foto natuurlijk!)

Even een foto buiten!

De kinderen uit groep 8 bezoeken voor de voorlaatste keer de Verdiepingsklas…

Wat gaan ze na de basisschool eigenlijk doen?

Mijn Tweede en tegelijkertijd laatste jaar in de verdiepingsklas

Ik ben Gloria en dit is mijn laatste en 2e jaar in de plusklas. Ik doe als onderwerp Frans, heb een presentatie over Netflix gedaan met iemand en ik ben bezig met een presentatie over Franse Bulldogs. Ik ga na de vakantie naar de middelbare school in Oostburg: Het Zwin College. Ik ga daar havo/vwo doen. Ik weet nog niet bij wie ik in de klas kom maar we hebben binnenkort wel een kennismaking dag.

Het resultaat: een beker / vaasje in de vorm van een ster. Lekt niet.

Mijn derde en laatste jaar in de Verdiepingsklas

Ik vond het heel leuk in de verdiepingsklas. Ik heb veel geleerd en het waren leuke jaren. Ik heb vooral geleerd om presentaties goed te presenteren aan de groep. Ik vond de uitstapjes ook leuk. Ik ga nu naar het Zwin, ik ga havo-vwo doen.

Door Boaz    

 

Ik heb dit jaar in de Verdiepingsklas filosofie, robots, klassieke talen en een werkstuk gedaan. En nu ga ik naar het Zwin College waar ik havo-vwo ga doen en uiteindelijk ga ik naar de universiteit om bioloog te worden. Omdat ik dan overal naar toe kan en ik veel mooie diersoorten kan zien en onderzoeken.

Door Thijs Vercruijsse.

Ik heb drie jaar in de Verdiepingsklas gezeten en elk jaar nieuwe dingen geleerd.

Volgend schooljaar ga ik naar het voortgezet onderwijs, ik ga naar het Zwin college in Oostburg. Het niveau dat ik ga doen op het voortgezet onderwijs is havo-vwo.

Het leukste van de drie jaren was de presentatie met Boaz. De presentaties waren het leukste van alle drie de jaren.

Waar ik het meest van geleerd heb zijn de presentaties maken en het bekijken van de presentaties van anderen.

Door beau

 

Mijn derde en laatste jaar in de plusklas

Ik ben storm en dit is mijn derde en laatste jaar in de plusklas. Ik ga na de basisschool naar het Scheldemond College, daar ga ik havo/vwo doen. En op het Scheldemond College ga ik ook 6 uur in de week dans doen. Vier uur daarvan zit al vast in mijn rooster. Later wil ik binnenhuisarchitect/fotograaf worden. Want dat zou me superleuk lijken om te doen. In de drie jaar dat ik in de plusklas heb gezeten heb ik heel veel geleerd over presentaties en werkstukken maken. Maar natuurlijk nog veel meer. Het was superleuk in de plusklas.

 


27-06-2018

Alweer de allerlaatste Verdiepingsklas van dit schooljaar!!

DE QUIZ

In 3 groepen quiz vragen bedacht en samen de quiz gespeeld. Hieronder van elke groep 2 vragen.

 

Groepje Senne, Meike, Joëlle, Karlijn en Astrid Thema: Sport

 

 

Hoeveel orginele zwemslagen heb je in het zwemwedstrijd zwemmen ?

  1. Hoeveel keer is de dansvoorstelling Natuurlijk geweest?

 

 

 

 

 

 

 

Groepje Storm (niet op foto), Gloria, Eline, Beau, Thijs en Boaz              Thema’s: Fortnite en Netflix

Hoe heet deze skin?

A-Carbide

B-Rex

C-Tomato Head

 

Wat staat op nummer 1 bij Netflix Original series?

  1. 13 Reasons why
  2. Riverdale
  3. Friends
  4. Dynasty
  5. Pretty Little Liars

 

Groepje Leandro, Syenne, Dirkje, Maxim en Roos                Thema: Optische Illusies

 

 

Vraag 1

 

Vraag 2

Wat hebben we nog meer gedaan deze morgen?

 

Juf Judith bedankt voor de leuke filosofielessen!!

 

En natuurlijk niet te vergeten….

we hebben afscheid genomen van alle kinderen van groep 8, die na de zomervakantie starten in het Voortgezet Onderwijs. Heel veel succes!!

Thijs

Gloria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Storm

Beau

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Boaz

Elina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Allemaal een fijne vakantie!

 


 

Schooljaar 2018-2019