Groep 1 huidig schooljaar

Verdiepingsklas groep 1 schooljaar 2019-2020


11-09-2019

Vandaag van start met de Verdiepingsklas op het Zwin College!!

     

 

 

 

 

 

 

 

LEAH VOOR DE WEBSITE

HOI IK BEN LEAH BLAAKMAN.

IK ZIT OP DE SCHOOL OBS DE ZEEMEEUW.

IK VOND HET HEEL LEUK BIJ DE VERDIEPINGSKAS

ALS EERST HEBBEN WE EEN HALF UUR OP DE ANDERE SCHOOL GEWACHT UIT SLUIS, DAT WAS IETS MINDER.

DAARNA HEBBEN WE EEN SPEL GEDAAN.

EN WE HEBBEN SPULETJES GEKOZEN: EEN MAP ,EEN ETIU, EEN DENKBOEKJE EN WE HEBBEN EEN POTLOOD EN EEN PEN GEKREGEN .

DAARNA BEN IK HIER AAN BEGONNEN.

WE ZIJN OOK NAAR BUITEN GEWEEST EN DAAR HEB IK MET JAKIRA GESPEELD.

EN TOEN HEB IK VERDER GEWERKT.

EINDE

 

 

 

Stukje website

Gemaakt door Evi van Schoote

Hoi ik ben Evi. Vandaag is de eerste dag van de Verdiepingsklas. Als eerste kregen we een rondleiding door het Zwin. Daarna gingen we spelletjes, denkwerk, journaal en Steengoed doen. Dan hadden we pauze. Daarna mocht de juf op een vlog voor het Zwin College. We moesten ook werken aan onze presentatie.

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 


25-09-2019

Kwink!

Kinderen in actie met het bordspel Kwink! Met dit spel kunnen ze vaardigheden en inzichten op interpersoonlijk en intrapersoonlijk vlak verder ontwikkelen. Ze worden door het bordspel geconfronteerd met vragen die betrekking hebben op henzelf en de wereld om hen heen. Het helpt ze om meer inzicht te krijgen in hun sterke en minder sterke kanten, daardoor zijn ze beter in staat om een reëel zelfbeeld op te bouwen, wat weer nodig is voor een evenwichtig sociaal en emotioneel functioneren.

 

 

Ik ben STEENgoed!

Hier spelend de kinderen “Ik ben STEENgoed!”

Het is bij dit spel belangrijk dat je je realiseert dat je veel meer kunt dan je denkt. Maar hoe buig je je gedachten om?

 

 

 

Hier werken we aan ons zelfgekozen onderwerp.

  

 

Evelien en Syenne maken hun tekststukje voor deze website.

   

 

 


09-10-2019         

                                                              

Vandaag hebben we filmpjes samengevat met “Parels vol wijsheid.” In grote en kleine parels vat je de hoofd- en bijzaken samen van de film. De filmpjes mochten gaan over geschiedenis, natuur en het nieuws.

   

Vervolgens hebben we ons zelfgekozen filmpje aan de groep verteld met behulp van de “Parels vol wijsheid.”

Astrid en Evelien kozen “De zeeschildpad.”

 

Roos en Romy met “Appen op de fiets.”

Syenne en Joëlle hebben een filmpje over Anne Frank genomen.

Leandro en Floris kozen voor “Hitler aan de macht.”

 

“Oma doet mee aan levensgevaarlijke fietsrace”, was de keuze van Senne en Dirkje.

Leah en Evi vulden hun parels vol wijsheid met informatie uit de film “Hitler aan de macht.”

 

 

 

Denkspellen in de pauze.

 

 

Mitchell en Lenn kozen een film uit over extreme dwerggroei

Hallo ik ben Mitchell Focke en ik schrijf een stukje voor de website over deze dag.

Vandaag kwamen we al snel binnen, we begonnen met parels vol wijsheid, samen met iemand anders uit de klas. Dat houdt in dat we een filmpje op het internet moeten kiezen en dan krijg je een papier met parels erop. We schrijven het onderwerp van de film op het blad en in de parels schrijven we kleine stukjes. Als iedereen klaar was moesten we erover praten voor de klas. In de pauze was het aan het regenen dus bleven we binnen, we mochten spelletjes doen. En aan het einde van de ochtend ging we ik nog werken aan de presentatie, samen met Leandro. Ik vond het weer een geslaagde dag.

 

Sander en Nina vertelden over Vulkanen.

Vandaag gingen we parels vol wijsheid doen. Ik deed parels vol wijsheid samen met Nina, we deden het over vulkanen. Dan kies je een filmpje, bij ons over vulkanen, en daar ga je dan naar kijken en informatie uit halen en op schrijven in de parels en als je klaar bent ga je het presenteren voor de klas.

Mijn onderwerp is techniek, ik maak een race auto van de doos electric power. Eigenlijk deed ik Engels maar ik mocht tussendoor iets anders doen.

Sander

 

 

 

 


30-10-2019

Dit schooljaar van start met de eerste presentaties!!!

Nog even kort voorbereiden…

 

Hoi, wij zijn Syenne en Astrid.

Wij hebben vandaag onze presentatie gehouden over turnen.

We hebben ons cijfer nog niet, maar we vonden dat onze presentatie heel goed ging.

We hebben goed samen gewerkt en we waren het met elkaar eens.

We zijn ook al met onze volgende presentatie bezig.

Er staat ons dus nog een hoop te wachten.

 

                                 Presentatie

hoi wij zijn Senne en Joëlle en wij hebben vandaag onze presentatie over eten gehouden. Een leuk weetje uit onze presentatie: Hoe kan je zien dat een ei niet meer houdbaar is?

Wat heb je nodig?

Een glas water en een ei: vul het glas met water, leg het ei er voorzichtig in, als het ei naar het wateroppervlak stijgt is het niet langer meer houdbaar. We hebben een heel goed cijfer gekregen voor onze presentatie.

Doei.

 

Sterfruit smaakt zo…heel speciaal!

   Inleiding 

  • Bijzonder maar toch gezond.                                      

  • Typisch eten uit verschillende landen.

  • Ons lievelingssnoep.

  • Vijf weetjes over eten.

  • Top vijf beste restaurants van de wereld.

  • Quiz

  • Vragen?

                 

   

Hoi, wij zijn Evi en Dirkje

Wij hebben onze presentatie over korfbal gedaan. Het was heel leuk en we hebben er zelf veel van geleerd. Er waren drie presentaties en wij waren als derde aan de beurt. Het was best goed gegaan maar de volgende keer gaan we er op letten dat de presentatie net iets langer moet. We hebben heel erg ons best gedaan!

Groetjes Evi & Dirkje!

                                                      

 

Grej of the day

Een ‘grej’ is een magische microles van ongeveer acht minuten over elk mogelijk onderwerp. De les ervoor  krijgen de kinderen een raadsel mee naar huis, en dan begint er al iets te gebeuren…

Maar een ‘grej’ is niet zomaar een spreekbeurt. De microles is kort, en er moet in elk geval een wow-element in zitten. En ook het raadsel verzin je niet zomaar… Het doel van de korte les is dat de kinderen hun monden openvallen en zij thuis vertellen wat zij die dag hebben geleerd, in plaats van het gebruikelijke ‘niks bijzonders’.

De ‘grej’ van vandaag is verzonnen en voorbereid door…..ROOS! 

GOTD Roos:

Ik ben hier wel maar daar niet ik ben ontdekt in de 17e eeuw zonder mij kon je niet lopen en zullen de borden nooit vallen wat ben ik?

 

Dus allen aan de slag! Hierover volgende keer meer.

 

 

 

 

 

 

 


13-11-2019

 

 

Lenn en Sander bewerken speksteen.

Ik ben Lenn en ik woon in Sluis. Ik woon met een broer en boertje, een hond en zestien vissen. Ik ga naar de Verdiepingsklas in Oostburg en ik doe daar andere dingen dan in Sluis op school.

 

Floris werkt met de techniekdoos Groene energie / Waterkracht.

Hallo ik ben Leandro en ik heb voor de pauze aan mijn onderwerp ‘Kijkje in de dierenwereld’ gewerkt. Daarna heb ik naar de Grej of the Day van Roos geluisterd. Dan hadden we pauze. Na de pauze heb ik aan mijn presentatie van judo gewerkt samen met Mitchell. Toen gingen we naar filosofie. Dat is altijd grappig, want je hebt altijd grappige vragen en dat was mijn dag van vandaag.

Grej of the day

 

Roos Vercruijsse:

De juf heeft 2 weken geleden gezegd dat ze iets met Grej of the Day (raadsel van de dag) wou doen. Aangezien wij dit al op school doen en veel antwoorden al weten, mogen we om de beurt een raadsel verzinnen en die voorstellen aan de klas. Ik wou dat wel doen. Ik heb een raadsel verzonnen en dat heb ik 2 weken geleden aan de kinderen van de Verdiepingsklas laten horen. Ze mochten thuis nadenken over het antwoord. Ik mocht een PowerPoint maken en informatie erin zetten over het antwoord van het raadsel. Twee mensen dachten het antwoord te weten en ze hadden het goed. Ben jij benieuwd wat het raadsel was? Nou ja hier komt hij ’Ik ben hier wel maar daar niet, ik ben ontdekt in de 17e eeuw en zonder mij kun je niet lopen en zullen de borden nooit vallen wat ben ik?’………………………………………..

Weet jij het antwoord? Het antwoord is……..zwaartekracht

Had jij het goed?

 

 

 

 

 

 

En nu over het boek: ‘Het meisje dat nooit fouten maakte.’

Nadat het prentenboek is voorgelezen moesten de kinderen 3 vragen beantwoorden. Vraag 1 was: Wat is de boodschap van dit boek? / Wat wil dit boek jullie vertellen? Vraag 2: Wat betekent de boodschap voor jou persoonlijk?

De les van de nabespreking is volgens velen in deze klas: IEDEREEN mag fouten maken!!! (Daarvan kan je leren) …………

behalve ik 😉

 

Astrid en Dirkje met het prentenboek.

 

 

 

 

 

 

 

Het is weer filosofie met juf Judith!

 

 

 

 

 

 


27-11-2019